Sider

tirsdag 2. september 2014

Velkommen

Jeg synes det passet bra å starte bloggen med bilder fra hobbyrommet mitt.Jeg har brukt diy (do it yourself) løsninger og håper det kan være til inspirasjon for andre som ønsker det samme. Jeg fant ut at det var mye jeg hadde fra før av som kunne brukes.

Siden jeg har et stort skrivebord spesial-laget til meg får jeg plass til å ha mye av det jeg bruker mest fremme og synes det er veldig deilig.

Mitt kreative hjørne

Jeg bruker en skuff fra en LR Health and beauty koffert for å holde ustyret jeg bruker mest mens jeg lager noe. F eks sakser, penner, ,teip, lim, glitterlim, viskelær, akrylklosser, post it, embossingpulver, våtservietter ++

I den hvite boksen fra IKEA har jeg alle stempler og dies liggende i mapper med motivene stemplet foran så jeg ser hva jeg har.

Jeg vil ha boksene med all mulig småpynt oppe fordi det er lettere å bruke det, samme med klistremerker og rubons som står ved siden av. De står oppi en tøyeske fra IKEA

Mellom boksene mine med pynt står Copic fargekartet mitt lett tilgjengelig når jeg skal fargelegge.

En høy plastboks holder målestokk, linjaler, lim og copic cleaner og bomullspad jeg bruker for å vaske tusjene mine.

Copic tusjene mine står oppi tøy-esker fra IKEA sammen med en boks med q-tips som jeg også bruker når jeg vasker dem.

Varmepistolen til Hanne (som jeg er så snill og får låne) står oppi et kaffe-glass.

Mobilen har jeg alltid ved min side og skjærebrettet mitt liker jeg å ha ved siden av meg når jeg ikke bruker plassen til å legge ting mens jeg jobber.

Skuffen kan jeg skyve på avhengig av hvor jeg ønsker å ha den så jeg får mer plass ved siden av meg. Jeg liker å kunne ta det jeg trenger der og da raskt så jeg har valgt å sette den på skrå ved siden av der jeg jobber.

Mine distress markers ligger oppe så jeg får brukt dem og fiskars stempelpressen min må jeg ha lett tilgjengelig.

På lampen min henger alle kort fra treff jeg har vært på. Jeg har en ottlite pære i den for å få et godt lys.

Arbeidsplassen min

Pcen er en viktig del av hverdagen min da det er her jeg finner inspirasjon til å være kreativ og har kontakt med mine kreative venner innenlands og utenlands :)

Pappesken inneholder ferdig/ikke ferdig fargelagte motiv.

Den runde boksen inneholder bånd på kartong.

Den avlange boksen inneholder bånd på rull.

Den svarte boksen er et smykkeskrin jeg har fått av en veninne hvor jeg har alle mine charms.

I de rose boksene har jeg perlene mine med/uten lim bakpå og knivene til skjærebrettet mitt og litt småting.

Jeg bruker et lokk på en IKEA eske til distress ink og tools. I den rød boksen ligger alle putene mine som jeg skifter ut etter hvem distress jeg bruker.

Metallvasen holder liljene mine pluss noen perlestilker. Jeg vil ha de fremme da det er de og den blomsterbuketten som er de fineste blomstene jeg har.

I midten står et bilde jeg har fått av en veninne som betyr veldig mye for meg :)

Glasskrukken er en lykkeboks jeg har fått av en veninne for å minne meg på de gode tingene.som har skjedd i løpet av året.

Jeg bruker også et lokk på en IKEA eske til de vanlige stempelputene mine og foran ligger de jeg bruker mest.

Plastboksen bak inneholder mine andre blomster og litt pynt.

Jeg har teipet craft-matten min på bordet mitt for å slippe å få lim på plastduken samtidig som jeg kan embosse og søle på samme sted jeg lager kort ;)

Jeg er også veldig heldig med dagslyset jeg får.



Jeg har fått hyllen av en veninne og bruker den til å oppbevare alt jeg ikke har plass til på bordet mitt. Jeg liker å kunne rulle kontorstolen min bort dit for å hente noe.

På toppen av hylla står et glass-skap jeg hadde da jeg var liten med alle de ferdiglagede kortene mine.

I den doble svarte plasthyllen ved siden av legger jeg resteark jeg ikke skal bruke mens jeg holder på sånn at jeg lett kan rydde det vekk i mappene sine når jeg er ferdig.

Mellom der har jeg en zip-lock pose med gamle fargeleggingsark-rester jeg bruker til å stemple på.
Jeg har også en ziplock pose med maler jeg har laget eller fått.

Også har vi jo den "lille" printeren min som jeg er veldig glad i.

I første hyllen under har jeg permen til Et-Trykk bladene mine, scoring-brettet mitt, to plastmapper til resteark og mønsterark og en annen til den fargelagte kartongen min.

I hyllen under der har jeg limpistolen min, den gamle dies-esken min, en gammel silent setter og en ikea-boks med ferdigkuttet alfabeter i zipz-lock poser.

I hylle nr 2 øverst har jeg fargeleggings-kursene mine printet ut og lagt i plastikkmapper, en tøy-boks fra ikea med alle blomster og bånd etter farger i zip-lock poser.
Ved siden av har jeg plastmapper, cellofanposer, konvolutter og akvarellfargene mine ++

Under der har jeg diverse annet, men akkurat nå står månedskitet mitt fra simonsaysstamp pakken min der.

I 3 hylle øverst har jeg alle punchene mine i en tøy-boks fra ikea og ved siden av ark jeg fargela på før.

Under står noen kutteplater og en boks med diverse papirer.

I hylle nr 4 har jeg diverse ting som ikke er hobby utenom slice-kutteren min som jeg fikk av min veninne.

Under har jeg prøvd å samle alle juletingene mine i en eske sammen med gesso, stempelsett og dobbeltsidig og metall-teip.

På venstre side av hylla har jeg alle mønsterarkene mine liggende i en butikk-hylle sortert etter farger.

Big shoten min har jeg på en stol frem til jeg finner en bedre løsning.

Takk for at du tok turen innom rommet og bloggen min, håper du fant noe som kan være inspirasjon til oppbevaringsløsninger for deg. Har du spørsmål kan du legge igjen en kommentar eller kontakte meg via mail eller kontaktskjemaet øverst på siden.

Ha en fin og kreativ dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar